Vybrali jsme obytný přívěs

Na sklonku loňského léta jsme se rozhodli koupit si obytný přívěs. Vybudovali jsme vjezd a parkovací plochu, začali se opatrně rozhlížet po bazarech a ujasňovat si požadavky. A také připravovat půjčovnu, protože aby karavan nestál na zahradě, když zrovna nebudeme jezdit, chceme ho půjčovat.

Brzy jsme došli k zásadnímu požadavku – chceme v přívěsu PALANDY. Pro rodinu se dvěma dětmi je to ideální konfigurace. Holky budou mít na palandách svůj prostor, kam se před námi mohou případně schovat. Žádné večerní skládání sezení a budování provizorních postelí. Krytá palanda je takový miniaturní pokojíček. Když bude nejhůř, vlezu si na palandu sám a pečlivě za sebou zatáhnu závěs. Ví Bůh, že to po jedenácti letech manželství občas potřebuji.

Přívěsy s palandami jsou v bazarech spíše výjimečně. Naštěstí jsme našli bazarového prodejce, který se na tuto komoditu specializuje – firmu REKA Karavany v Radešově u Police nad Metují. Police nad Metují je u Teplic nad Metují … nad Hronovem … pod Broumovem … no to je jedno, prostě v tom zvláštním výrůstku, který Broumovská vrchovina vykusuje hluboko do Polska. Do Broumovska je odevšad daleko, ale rozhodně se vyplatí tam zajet. Jednak je tam hezky a jednak tam mají karavany s palandami.

O víkendu jsme si v Radešově vybrali francouzský obytný přívěs Caravelair Antares Luxe 546 z roku 2009. Je to samozřejmě kompromisní volba. Chtěl jsem karavan s provozní hmotností okolo 1000 kg a celkovou hmotností do 1300 kg. Caravelair má provozní hmotnost 1200 kg a celkovou 1420 kg. Chtěl jsem karavan o maximální šířce 230 cm, Caravelair má neuvěřitelných 248 cm! Jak s tímhle kolosem budeme jezdit po úzkých silnicích vůbec netuším. Ale nevýhoda velikosti a váhy je vyvážena vzdušností a prostorností přívěsu. Upřednostnili jsme pohodlí bydlení, před krátkodobým nepohodlím během převážení. Navíc má velkou lednici, ze které je Katka tak nadšená, že by se do ní nejraději nastěhovala.

Caravelair Antares Luxe 546, foto: rekakaravany.cz
Caravelair Antares Luxe 546, foto: rekakaravany.cz
Caravelair Antares Luxe 546, foto: rekakaravany.cz

Zbývá dořešit výměnu nádrže na vodu, montáž moveru, dovozovou STK, revizi plynu, sjednání povinného ručení a přihlášení na registru. Pokud všechno půjde podle plánu, karavan by mohl stát na zahradě někdy v polovině dubna. A asi o čtrnáct dní později bude připravený pro půjčování.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *